SZKOLENIA

POWIEDZ MI, ZAPOMNĘ
POKAŻ, MOŻE ZAPAMIĘTAM
ZAANGAŻUJ MNIE W TO, A ZROZUMIEM

Psychologia pozytywna i automotywacja - Entuzja Katowice

Jesteśmy firmą specjalizującą się w szkoleniach rozwijających kompetencje psychospołeczne (związane z kontaktem z innymi ludźmi) oraz osobiste (związane z własną efektywnością). Prowadzimy głównie szkolenia dla grup zorganizowanych.

Cele i program szkolenia tworzymy za każdym razem pod kątem oczekiwań i potrzeb naszego klienta.

Prowadzimy szkolenia w obszarach tematycznych przedstawionych poniżej, a nie na podstawie gotowych programów szkoleniowych.

I.   PSYCHOLOGIA POZYTYWNA

II.  EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA

III.  PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I AKTYWNOŚĆ NA RYNKU PRACY

IV.  SKUTECZNE POROZUMIEWANIE SIĘ  I WYSTĄPIENIA PUBLICZNE

V.  KOMPLEKSOWA OBSŁUGA KLIENTA

VI.  TRENING MENEDŻERSKI  

 

SZKOLENIE JAKO PROCES

ANALIZA POTRZEB SZKOLENIOWYCH

Szkolenia poprzedzone są analizą potrzeb szkoleniowych w zakresie wybranego tematu, by móc jak najdokładniej dostosować program i treść szkolenia do specyfiki pracy uczestników. Analiza ta umożliwia także precyzyjne dobranie celów i odpowiedniego czasu szkolenia. Określenie pożądanych rezultatów owocuje trafnością i skutecznością przeprowadzonego szkolenia i pozwala uniknąć powielania informacji, które uczestnikom mogą być już znane.

Nasze wstępne oferty są ramowymi propozycjami, którą dostosowujemy do potrzeb i oczekiwań klienta.

Analizę potrzeb szkoleniowych zazwyczaj przeprowadzamy w formie wywiadu z wybraną osobą oraz ankiet online wypełnianych przez wszystkich uczestników szkolenia.

 

METODY PROWADZENIA SZKOLENIA

Szkolenia są przeprowadzane z zastosowaniem metod interakcyjnych (k. 80% czasu szkolenia). Umożliwiają one aktywne i szybkie nabywanie lub rozwijanie wiedzy i umiejętności oraz jednoczesne włączanie ich w indywidualny system wiedzy i doświadczeń zawodowych.

Stosujemy następujące techniki szkoleniowe:

  • Wprowadzenia teoretyczne z zastosowaniem prezentacji multimedialnej
  • Metody aktywne:
    • prace w zespołach
    • dyskusje aktywizujące
    • burze mózgów
    • kwestionariusze diagnozujące
    • symulacje
    • case study- analizy przypadków
    • prace indywidualne
    • gry i zabawy diagnostyczno – dydaktyczne
    • sesje coachingowe

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje komplet materiałów szkoleniowych oraz zaświadczenia ukończenia szkolenia.

Szkolenie może kończyć się egzaminem.

Optymalna liczebność grupy: 8-16 osób.

 

OCENA EFEKTYWNOŚCI SZKOLEŃ

Badanie efektywności szkoleń może być przeprowadzane w formie ankiet oceniających, wypełnianych po zakończeniu szkolenia oraz opcjonalnie przy użyciu pretestu, a także posttestu sprawdzającego przyrost kompetencji.

SYSTEM SERWISU POSZKOLENIOWEGO

Wszystkie szkolenia mają charakter autorski. Mogą być wsparte profesjonalnym doradztwem i/lub coachingiem umożliwiającym praktyczne wdrożenie nowych rozwiązań.

System Serwisu Poszkoleniowego to gwarancja efektywności szkolenia. Pozwala ona korzystać z wiedzy i doświadczenia trenera po zakończeniu szkolenia. Nasz klient zyskuje pewność realizacji celów szkolenia dzięki indywidualnym i zespołowym konsultacjom w zakresie bezpośrednio związanym z tematem i programem szkolenia.

Charakter serwisu jest ustalany z klientem. Może przybrać formę:

−    indywidualnego coachingu, który ma na celu skuteczne wdrażanie poznanych na szkoleniu narzędzi, wsparcie w przezwyciężaniu trudności we wprowadzaniu trwałych zmian, pomoc w rozwiązaniu indywidualnych problemów
    ponownego spotkania uczestników szkolenia i trenera – spotkanie prowadzone w formie dyskusji panelowej, podczas której uczestnicy dzielą się doświadczeniami i wypracowują wspólnie z trenerem kolejne efektywne sposoby działania i rozwiązania napotkanych problemów
−    kolejnego szkolenia – szkolenie nawiązywałoby do omawianych wcześniej tematów z uwzględnieniem nowej pespektywy uczestników, doświadczenia wyniesione z poprzedniego szkolenia i okresu po poprzednim szkoleniu złożą się na jeszcze efektywniejszy sposób zmiany postawy i działań według nowych nawyków.

 

TEMATYKA SZKOLEŃ

 

I PSYCHOLOGIA POZYTYWNA​

  1. Na fali motywacji wewnętrznej – przepływ (flow).

Trening, na którym możesz odkryć źródła swojej wewnętrznej siły, stworzyć warunki sprzyjające motywacji oraz wzmocnić koncentrację uwagi. Pomaga w odnajdywaniu pasji, zwiększaniu szczęścia w życiu, a także w pracy nad zachowaniem równowagi między życiem osobistym a zawodowym.

Trener: Beata Wolfigiel - na bazie wyników badań do swojej pracy doktorskiej stworzyła narzędzia do pracy z flow (doświadczeniami przepływu wg Csikszentmihalyi), wykorzystuje je w szkoleniach oraz coachingu.

  1. Trening twardości psychicznej.

Trening rozwija umiejętności skutecznego radzenia sobie ze stresem i sytuacjami trudnymi poprzez wzmacnianie twardości psychicznej.

Trener: Marzena Jankowska, która specjalizuje się w tematyce twardości psychicznej (hardiness) − prowadzi badania i warsztaty oraz popularyzuje wiedzę z tego tematu.

  1. Cele – aspiracje – przedsiębiorczość: od pomysłu poprzez ocenę ryzyka do realizacji.

Celem warsztatu jest  rozwój umiejętności z zakresu wyznaczania i warunków realizacji celów zawodowych, w oparciu o funkcjonowanie mechanizmów odpowiedzialnych za kształtowanie jednostkowego poziomu aspiracji i przejawianego poziomu przedsiębiorczości człowieka.

Trener:  dr Ewa Bajer, która prowadzi badania naukowe na temat przedsiębiorczości rozumianej jako styl zachowania jednostki. Koncentruje się na związkach przedsiębiorczości z inicjowaniem działań innowacyjnych, także w kontekście poziomu aspiracji pracowników.

  1. Psychologia pozytywna- jak dbać o emocje i budować swoje szczęście?

Na warsztacie poznasz w praktyce narzędzia, które mogą uczynić Twoje życie szczęśliwsze. Program oparty jest m.in. na teorii pozytywności profesor Barbary Fredrickson, która opracowała naukowe i bardzo skuteczne podejście do pracy z emocjami.

     5. Warsztaty coachingowe z zastosowaniem psychologii pozytywnej.

Warsztat jest przeznaczony dla osób chcących poszerzyć repertuar narzędzi stosowanych w coachingu o dorobek dynamicznie rozwijającej się psychologii pozytywnej. Bliższe poznanie technik opartych na teoriach z tego nurtu może pomóc w bardziej elastycznym dobieraniu narzędzi do potrzeb klienta i zwiększeniu skuteczności procesu.

  1. Psychologia pozytywna w biznesie – narzędzia podnoszenia efektywności organizacji

Wiele współczesnych firm nie wykorzystuje siły tkwiącej w naukowych odkryciach psychologii pozytywnej. Uczestnicy poznają  narzędzia do rozwoju potencjału pracowników, wzmocnienia ich zaangażowania oraz motywacji zgodne z tym innowacyjnym w Polsce nurtem.

  1. Narzędzia do odnajdywania pasji.
  2. Optymizmu można się nauczyć.

II. EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA   

                   

  1. Automotywacja – odkryj w sobie siłę do działania!

Uczestnicy treningu dowiedzą się, jak i gdzie odnaleźć swoją motywację, będą odkrywać skuteczne techniki motywowania siebie. Poznają sposoby na wprowadzanie trwałych zmian w życie zgodnie z nowymi odkryciami naukowymi psychologii.

 Trening prowadzony na podstawie własnej książki "Automotywacja. Odkryj w sobie siłę do działania!".

  1. Skuteczne zarządzanie czasem.    
  2. Efektywne sposoby radzenia sobie ze stresem – profilaktyka wypalenia zawodowego.
  3. Nowoczesne metody pamięciowe i techniki szybkiego czytania w biznesie.    
  4. Twórcze myślenie i rozwiązywanie problemów w biznesie        
  5. Mapy myśli – nowoczesne techniki strukturalnego zarządzania informacją     
  6. Inteligencja emocjonalna.
  7. Odkrywanie i wzmacnianie swoich mocnych stron.

III. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I AKTYWNOŚĆ NA RYNKU PRACY

 

1. Autoprezentacja - siła wizerunku.

2. Planowanie własnej kariery.

3. Aktywne poszukiwanie pracy. Przygotowanie profesjonalnych aplikacji.     

4. Rozmowa kwalifikacyjna i inne metody oceny kandydatów.  

5. Warsztaty przedsiębiorczości.

 

IV. SKUTECZNE POROZUMIEWANIE SIĘ I WYSTĄPIENIA PUBLICZNE

  1. Sztuka efektywnego porozumiewania się.
  2. Uczciwa kłótnia – trening przekształcania konfliktu w korzystne doświadczenie.
  3. Trening asertywności – nie bój się być sobą!         
  4. Autoprezentacja i wystąpienia publiczne.
  5. Kurs umiejętności trenerskich.

 

V. KOMPLEKSOWA OBSŁUGA KLIENTA 

  1. Profesjonalna obsługa klienta
  2. Rozwiązywanie trudnych sytuacji handlowych.
  3. Sztuka negocjacji.

 

VI. TRENING MENEDŻERSKI

 

1. Psychologia pozytywna w biznesie – narzędzia podnoszenia efektywności organizacji.

 

Wiele współczesnych firm nie wykorzystuje siły tkwiącej w naukowych odkryciach psychologii pozytywnej. Uczestnicy szkolenia poznają  narzędzia do rozwoju potencjału pracowników, wzmocnienia ich zaangażowania oraz motywacji zgodne z tym innowacyjnym w Polsce nurtem.

 

2. Trening skutecznej pracy zespołowej.

3. Metody motywowania pracowników.

4. Przywództwo sytuacyjne – nowe spojrzenie na zarządzanie.

5. Metody coachingowe w zarządzaniu.

6. Rekrutacja i selekcja pracowników.

7. Trening przekształcania konfliktu w korzystne doświadczenie.  

8. Skuteczne zarządzanie celami oraz czasem własnym i zespołu. 

9. Outplacement - procedura zwalniania pracowników.