Beata Wolfigiel

Od 2004 r. właścicielka firmy szkoleniowo-doradczej „Entuzja”. Psycholożka pozytywna, trenerka, coach, wykładowczyni, autorka, członkini Zarządu Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej. Certyfikowana trenerka FRIS® Style Myślenia i Działania.

Zajmuje się badaniami naukowymi na temat flow (doświadczeń przepływu) w zadaniach zawodowych, czyli odczuwaniem głębokiej satysfakcji z wykonywania danej czynności, która nas tak pochłania, że świat naokoło przestaje istnieć. Wiedzę tę można wykorzystać w praktyce do tworzenia warunków sprzyjających motywacji, do odnajdywania pasji, a także do pracy nad zachowaniem równowagi między życiem osobistym a zawodowym. Stworzyła profesjonalne narzędzie do badania flow w zadaniach zawodowych: Kwestionariusz FLOW-W (FLOW at Work).

Posiada certyfikat Level 3 Award In First Line Management wydany przez Institute of Leadership and Management w Londynie. Jako coach pracuje w podejściu opartym na dowodach (Evidence Based Coaching), w tym Positive Psychology Coaching.

Współautorka książki pt. Jankowska, M, Wolfigiel, B.(2015) Automotywacja. Odkryj w sobie siłę do działania!, Wydawnictwo Edgard, autorka artykułów naukowych i popularyzujących psychologię pozytywną. Od 2015 r. członkini zarządu Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej.

Ekspertka na konferencjach międzynarodowych np. na Europejskim Kongresie Małych i Średnich Przedsiębiorstw, prelegentka i trenerka na Konferencjach Psychologii Pozytywnej.

Zafascynowana zastosowaniem psychologii pozytywnej do podnoszenia jakości życia.

Psychologia pozytywna i automotywacja - Entuzja Katowice

Beata Adamczyk-Nowak

Trener biznesu, coach, doradca personalny. Projektuje procedury rozwojowe oparte na analizie potrzeb szkoleniowych przedsiębiorstwa i pracowników. Pełni rolę doradcy w sprawach związanych z zarządzaniem ludźmi i rozwiązywaniem problemów w organizacji. Realizuje procedury szkoleniowe oparte na analizie potrzeb rozwojowych przedsiębiorstw w obszarze zarządzania: kierowanie zespołem, motywowanie, komunikowanie się w organizacji, przywództwo, ocena pracownicza oraz sprzedaży: obsługa klienta, prowadzenie rozmów handlowych.

Moderuje warsztaty zarządzania projektami oraz warsztaty strategiczne oparte na metodach twórczego rozwiązywania problemów.

W ciągu 15 lat pracy trenerskiej przeprowadziła ponad  4 500 godzin szkoleń i warsztatów.

Prowadzi zajęcia dla słuchaczy studiów podyplomowych oraz studentów studiów stacjonarnych Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie. Jest sekretarzem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu (www.trenerzy.org.pl).

Ukończyła studia na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w Szkole Zarządzania Uniwersytetu Śląskiego. Ukończyła Zaawansowaną Szkołę Trenerów Biznesu Moderator we Wrocławiu, Szkołę Coachingu Menedżerskiego oraz Szkołę Coach ICF na poziomie ACC.

Aktywnie uprawia sport: jeździ na nartach, rowerze, pasjonuje się bieganiem. 

Marzena Jankowska

Trener biznesu, nauczyciel akademicki, coach, lider. Absolwentka psychologii biznesu na Uniwersytecie Śląskim, a także studiów podyplomowych z zakresu zarządzania projektami (Wyższa Szkoła Bankowa). Ukończyła Szkołę Trenerów METRUM w Katowicach, Kurs Mediacji w Polskim Centrum Mediacji oraz  Szkołę Coachingu Menedżerskiego prowadzoną przez dr. Sławomira Jarmuża (Moderator).  Od 9 lat prowadzi szkolenia dla biznesu, administracji i organizacji pozarządowych. Opracowywała i koordynowała wdrażanie systemowych rozwiązań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi takich jak system rekrutacyjno-selekcyjny, adaptacji nowych pracowników, ocen okresowych, ścieżek kariery i zarządzania talentami. Projektowała i wdrażała projekty rozwojowe dla kadry menedżerskiej obejmujące sesje AC/DC, szkolenia, samodoskonalenie, coaching, doradztwo indywidualne i organizacyjne w obszarze dalszego rozwoju kompetencji, metod rozwoju i ścieżki kariery zawodowej.

Wspiera i inspiruje wciąż rosnący zespół liderów dystrybuujących program wsparcia sprzedaży dla MŚP.

Jest członkiem-założycielem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

Interesuje ją to, co działa w psychologii. Popularyzuje wiedzę na ten temat, pisząc artykuły między innymi dla Magazynu Lady’s Club. Współautorka książki „Automotywacja. Odkryj w sobie siłę do działania”, Warszawa: Edgard, 2015 r.

Ewa Bajer

Doktor psychologii, nauczyciel akademicki, trener biznesu, coach.

Ukończyła studia doktoranckie i magisterskie na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Absolwentka Szkoły Trenerów Metrum oraz Szkoły Coachingu Select Your Way (HPR Group).

Specjalizuje się o obszarze psychologii pracy i organizacji, w tym m.in. metod oceny pracowników, psychologii zarządzania, problemów i patologii pracy, a także psychologii giełdy. Prowadzi również zajęcia z psychologii ogólnej, różnic indywidualnych, poziomu aspiracji i psychologii bezpieczeństwa. Pracuje jako wykładowca w języku polskim i w języku angielskim w ramach studiów licencjackich, magisterskich i podyplomowych.

Od 2007 roku prowadzi szkolenia, warsztaty i treningi rozwoju umiejętności psychospołecznych. Pracuje z dorosłymi i z dziećmi. Autorka programów szkoleniowych  z zakresu rozwoju przedsiębiorczości i postawy przedsiębiorczej. Prowadzi sesje coachingowe indywidualne i grupowe.

Naukowo zajmuje się badaniami nad działaniami przedsiębiorczymi. Koncentruje się na związkach przedsiębiorczości z innowacyjnością, także w kontekście poziomu aspiracji pracowników i rozwoju firm. Prowadzi międzynarodowe badania nad zagadnieniem budowania relacji i marki osobistej w środowisku multikulturowym (Polska, Rosja, Kazachstan, Niemcy, Hiszpania, Turcja, USA). Interesuje się zastosowaniem psychologii pozytywnej w ramach aktywności zawodowej, związkami pomiędzy życiem osobistym a efektywnością i satysfakcją osiąganą w pracy.

Członek Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej oraz Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

Aleksandra Suchowiejko

Trener Biznesu, psycholog. Absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS w Katowicach, Akademii Ekonomicznej w Katowicach, specjalność „Zarządzanie przedsiębiorstwem”, Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie, specjalność „Psychologia w biznesie i handlu” oraz Szkoły Trenerów Biznesu Moderator we Wrocławiu. Uczestnik programu Szkoła Sprzedaży wg metodologii Sandler Training. 

Członek Komisji Etyki Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Doświadczony handlowiec, promotor nowoczesnych technik sprzedaży, wieloletni sprzedawca oraz trener w branży IT. Łącząc wiedzę teoretyczną z doświadczeniem praktycznym, przygotowała i przeprowadziła szereg programów szkoleniowych z zakresu autoprezentacji, sprzedaży, telemarketingu, obsługi klienta, oraz negocjacji i asertywności. Uzyskała akredytację w metodologii DISC®.

 Na co dzień pasjonatka wspinaczki skalnej i turystyki górskiej.

Jolanta Uran-Gędłek

Doradca, trener, coach. Prowadzi szkolenia i executive coachingi związane z rozwojem menedżerskim, m.in. zarządzanie zespołem, rozwój umiejętności menedżerskich. Doradca HR wśród zrealizowanych projektów są: badanie potrzeb szkoleniowych w organizacji, badanie motywacji, systemy oceny i rozwoju kompetencji zawodowych, opisy stanowisk pracy, systemy motywacyjne.

Od kilkunastu lat realizuje dla przyszłych menedżerów personalnych zajęcia na studiach podyplomowych w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Absolwentka kierunku zarządzania w Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach oraz coachingu w Polsko-Czeskiej Wyższej Szkoły Biznesu „COLLEGIUM LACENSE”. Swoje zainteresowanie psychologią zgłębia studiując na Uniwersytecie SWPS w Katowicach. Posiada certyfikat trenera- szkoły trenerów "METRUM" w Katowicach rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz Certyfikat "Lead Training" - wydany przez MOODY INTERNATIONAL 2004r. Współautorka książki "Zarządzanie Projektem Szkoleniowym" wyd. One Press 2008r. Autorka cyklu artykułów na temat systemów ocen pracowniczych, pisanych dla personelu i Zarządzania. 

Joanna Borkowska

Magister psychologii, coach, doradca zawodowy, nauczyciel akademicki, instruktor choreoterapii oraz trener szkolenia „Spadochron”. Absolwentka studiów podyplomowych „Szkoła kompetencji społecznych doradców zawodowych”. Swoją karierę rozpoczynała jako doradca zawodowy-psycholog, pomagając innym w kreowaniu ich rozwoju zawodowego i osobistego.

Jako nauczyciel akademicki prowadziła zajęcia z takich przedmiotów jak: trening interpersonalny, psychologia procesów poznawczych, doradztwo zawodowe, coaching. Cały czas rozwija swój warsztat pracy, regularnie uczestnicząc w różnego rodzaju szkoleniach, zarówno na terenie Polski, jak i za granicą, zdobywając uprawnienia do stosowania różnych metod i technik wspomagających rozwój człowieka.

Mając kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z ludźmi, specjalizuje się w udzielaniu wsparcia psychologicznego w trudnych sytuacjach życiowych, określaniu i rozwoju potencjału osobistego/zawodowego, rozwoju samoświadomości, komunikacji interpersonalnej, radzeniu sobie ze stresem, planowaniu kariery oraz aktywizacji zawodowej. Pracę zawodową łączy ze swoimi zainteresowaniami - pasjonuje się tańcem, arteterapią, tematyką rozwoju osobistego, a gdy ma jeszcze chwilę wolnego czasu, oddaje się górskim wędrówkom, skąd wraca z nowymi inspiracjami i energią do działania.

Agnieszka Zawadzka

psycholog, trener, coach, dydaktyk

Prowadzi szkolenia oraz warsztaty z zakresu rozwoju kompetencji menedżerskich i przywódczych, kompetencji społecznych, rozwoju osobistego, inteligencji emocjonalnej, pozytywnej emocjonalności, zwiększania dobrostanu. Współautorka modelu coachingowego PERMA służącego budowaniu dobrostanu poprzez wykorzystanie wartości w działaniu (VIA). Jako trener i coach specjalizuje się w tworzeniu szkoleń oraz programów rozwojowych opartych o psychologię pozytywną i wyniki badań naukowych (Evidence Based Approach).

Wykładowca na Uniwersytecie SWPS, gdzie prowadzi wykłady, seminaria oraz warsztaty na studiach stacjonarnych i podyplomowych. Członek Zespołu Naukowo-Badawczego Centrum Coachingu i Mentoringu Akademii Leona Koźmińskiego. Koordynator merytoryczny seminariów naukowych dedykowanych praktykom zajmującym się rozwojem pt. „Jak korzystać z psychologii pozytywnej w coachingu”. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej. Członek European Mentoring & Coaching Council (EMCC). Prelegent i ekspert na wielu polskich oraz międzynarodowych konferencjach naukowych. Autorka artykułów naukowych z dziedziny psychologii pozytywnej i zarządzania. 

Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją "Wspieranie rozwoju osobowości", przygotowującą do pracy trenera biznesu. Uczestnik studiów podyplomowych Coaching Profesjonalny – metody i praktyka (Akademia Leona Koźmińskiego) oraz Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich (Uniwersytet SWPS). Ukończyła kurs Positive Psychology prowadzony przez prof. Barbarę Fredrickson (University of North Carolina at Chapel Hill), a także szkolenia: Odporność psychiczna (Mental Toughness), Dialog motywujący - wydobywanie i wzmacnianie motywacji w pracy z klientem, Zintegrowany model przywództwa. 

Obecnie realizuje pracę doktorską, w której zajmuje się badaniem pozytywnego kapitału psychologicznego (PsyCapu) pracowników organizacji oraz jego związkiem z efektywnością realizacji celów zawodowych i odczuwanym dobrostanem. 

Marta Pawlikowska-Olszta

psycholog pracy i organizacji, doradca HR
 

Zajmuje się wsparciem etycznego i efektywnego zarządzania ludźmi w Polsce na każdym z etapów – zarówno w procesie rekrutacji, adaptacji, rozwoju kompetencji, oceny pracowników, jak i ich zwalniania. Swoje działania praktyczne prowadzi w nurcie psychologii pozytywnej. 

Ma doświadczenie w przygotowywaniu i wdrażaniu polityk zarządzania zasobami ludzkimi, restrukturyzacji, doradztwie HR oraz szkoleniu i prowadzeniu treningów rozwojowych dla zróżnicowanych kompetencyjnie menedżerów zarządzających wszystkich szczebli, w trzech różnych sektorach. 

Jest autorką poradnika dla menedżerów i specjalistów zarządzania ludźmi: „Skuteczny menedżer – Czego nie uczą w szkole o zarządzaniu ludźmi” oraz artykułów w Personel i Zarządzanie: m.in. „7 pułapek, w które wpadają prezesi” ”„Odpowiedzialność menedżerska”, i „Dlaczego powinieneś zrezygnować z bycia menedżerem” w miesięczniku „Zarządzanie i Personel”. Prowadzi bloga rozwoju zawodowego dla szefów i pracowników www.jakzarzadzacpoludzku.pl 

Z wykształcenia jest magistrem psychologii Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego – specjalizuje się w psychologii pracy i organizacji. 

Ukończyła studia podyplomowe: Zarządzanie zasobami pracy - Szkoła Główna Handlowa, Audyt strategiczny w instytucjach publicznych i prywatnych - Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, Mediacje i negocjacje - Uczelnia Łazarskiego z Polskim Centrum Mediacji oraz Doradztwo zawodowe - Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.